Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde uzaktan eğitimin kalitesini arttırmak amacıyla yapılmış olan ve elde edilen olumlu sonuçlar üzerine sürdürülmesine karar verilen uygulamalar aşağıda sıralanmıştır:
PROGRAMLARIN TASARIMI VE ONAYI
2019-2020 Bahar dönemi’nde İKÜ’de uzaktan eğitim CATS (http://cats.iku.edu.tr/) ve Adobe Connect (https://ikusanalsinif.adobeconnect.com) araçlarıyla senkron ve asenkron yürütülmüştür.
Yaz öğretimi için uzaktan eğitim yöntemine uygun olan tüm dersler bölümümüz tarafından açılmış ve öğrencilerimizin uzaktan öğretim sürecinde yaşadıkları aksaklıkları telafi edebilme olanağı sunulmuştur. Yaz öğretiminde tüm dersler Adobe Connect üzerinden senkron (çevrimiçi) işlenmiştir.
2020-2021 Güz Dönemi öğrencilerden alınan dönütlere ve taleplerine göre derslerin tamamı senkron olacak şekilde planlanmıştır.
Bölümümüzde akademik paketler uzaktan öğretime göre güncellenmiştir. Ders planları, ders izlencesi, puanlama sistemi, haftalık program öğretim yöntemleri içeren ders akademik paketleri yine bölüm web sitesinde paylaşılmıştır. Bölümümüz ders planları ve her dersin bilgi https://akademikpaket.iku.edu.tr/TR/ects.php adresinde ulaşılabilir durumdadır.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME VE DEĞERLENDİRME
Bölümümüzde sınavların; %100 Uzaktan Öğretim yöntemi ile yapılmasına, Milli Eğitim Bakanlığı kararları doğrultusunda ve pandemi koşulları kapsamında uygulama derslerinin yapılan kısımlarının notlandırılmasına, kalan kısımlarının yapılmış kabul edilmesine karar verildi. Bu karara rağmen öğretim üyelerimizi derslerin kuramsal bölümlerini yapmaya devam etmişlerdir. 2019-2020 Bahar döneminde her hafta bir saat işlenen dersler yaz döneminden başlamak üzere tam saati kadar ve eş zamanlı olarak işlenmiştir. Bu uygulama Güz dönemi için de devam etmiş, Bahar döneminde de aynı şekilde uygulanmasına karar verilmiştir. Niteliği korumak ve denetlenebilirliği sağlamak adına senkron ve asenkron derslerde farklı uygulamalar kullanılmasına izin verilmemiş, derslerin tamamı Cats üzerinden işlenmiş, sınavlar cats üzerinden yapılmış, kaynaklar catse yüklenmiş ödevler yine cats aracılığıyla verilmiştir.
Bölüm temsilcileri ile yapılan toplantılar aracılığı ile geri dönüt alınmış, bunlar ilgili öğretim elemanlarıyla paylaşılmıştır. Gerek öğrencilerden gerek öğretim elemanlarından alınan geri dönütler, bölüm ve kalite komisyonu toplantılarında tartışılmış, iyileştirmeye yönelik adımlar atılmıştır. Dönem sonu yapılan yeni toplantılarda alınan geri dönütler aracılığıyla ise daha önce belirtilen durumların ne ölçüde iyileştiği tespit edilmiştir. Bu dönütlere göre dersleri nitelikli işlemediği belirlenen DSÜ’lü öğretim üyelerine yaz ve güz döneminde ders verilmemiştir.
Öğrencilerle online eğitim sürecine geçmeden bir oryantasyon toplantısı yapılmıştır. Tüm öğrencilerimize CATS ve Adobe Connect konusunda bilgi verilmiş ve tüm öğrencilerimizin sistemi sorunsuz kullanmaları sağlanmıştır.
Üniversite hayatlarına pandemi sürecinde başlayan 1.sınıf öğrencileri ile kendilerini bölüme ve üniversiteye ait hissetmeleri amacıyla özel olarak uzaktan toplantılar gerçekleştirilmiştir. Mezuniyetleri pandemi sürecine denk gelen son sınıf öğrencileriyle de aynı şekilde özel olarak uzaktan toplantılar gerçekleştirilmiş, mezuniyet sonrası da ilişkilerin devamı sağlanmıştır.
Gerek eğitim hayatları devam eden öğrencilerimizle gerekse de mezun öğrencilerimizle, her sınıf ayrı ayrı olmak üzere, iletişim hatları kurulmuş, mezunlarımız için özel olarak webinarlar gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerimizin, pandemi sürecinde gözlem ve uygulama derslerine, protokolümüz olan okulların uzaktan eğitim sistemine dahil olarak girmeleri ve süreci azami verimle sürdürmelerine olanak sağlanmıştır.
Sınav dönemlerinde öğrencilere sınav süreciyle ilgili bilgi verilmiş, öğrenci mağduriyetini önlemek amacıyla teknik sebeplerle sınava giremeyen öğrencilere mazeret sınavları yapılmıştır.
ÖĞRETİM ELEMANLARI
Gerek tam zamanlı, gerek DSÜ öğretim elemanlarına yönelik olarak CATS sistemini kullanmaya yardımcı olacak yönerge paylaşımı yapılmıştır.
Öğrencilerin dersin öğretim üyesine ve akademik danışmanına kolaylıkla ve hızlı bir şekilde ulaşabilmeleri için ofis saatleri belirlenmiş, bunun dışında ihtiyaç olması durumunda kolay ulaşılabilirlik adına iletişim bilgileri paylaşılmıştır. Öğrencilerden gelen soru ve sorunlara anında dönüş yapmaya özen gösterilmiştir.
Fakülte/MYO/Enstitü/Bölüm Uzaktan Öğretim Koordinatörleri; bulunduğu birimde Uzaktan Öğretim sisteminin akademik ve teknik hizmetlerini koordine etmekte ve derslerin uzaktan öğretimde başarı ile yürütülmesi için Bölüm/Program/Ana Bilim Dalı/Ana Sanat Dalı uygulama sorumluları ile birlikte çalışmaktadır. Bölüm/Program/ABD Başkanları; öğretim elemanlarının derslere katılım, sınavlar ve ödev faaliyetlerini denetleyerek aksaklık olmamasını sağlamaktadır.
Uzaktan öğretim sürecinde yaşanabilecek sorunların anında çözümü ve süreç iyileştirilmesi için Rektörlüğümüzün talebi üzerine bölüm uzaktan öğretim koordinatörü olarak Dr. Öğr. Üyesi Tajbakhsh Hosseini görevlendirilmiştir. Öğrencilerden gelen talep ve şikayetler Dr. Özdoğan’a iletilmekte ve sorunun çözümü yolunda gerekli adımlar atılmaktadır.
Bölümümüz sistem sorumluları olarak Arş. Gör Burcu Gündoğdu ve Arş. Gör. Arif Ata Alkayalar görevlendirilmiştir. Yaşanabilecek sistemsel sorunların çözümü ve desteğe ihtiyaç duyulması noktasında sorumlularımız destek olmakta ve gerekli birimlerle işbirliği içinde çalışmaktadırlar.
PROGRAMLARIN İZLENMESİ VE GÜNCELLENMESİ
Bölüm web sayfası daima güncel tutulmuştur. Web sayfası haricinde sosyal medya gruplarından da tüm süreçle ilgili bilgi paylaşımı devam etmiştir.
Kalite Komisyon Toplantılarında, YÖK’ün Eğitim Fakültelerine sunduğu esneklik doğrultusunda uygulama derslerine ağırlık verilecek şekilde programda değişiklik yapılması önerisi kabul edilmiştir.